pwsz legnica
galeria filmowa
fotogaleria
wortal informacyjny pwsz legnica media  o nas
Wortal informacyjny Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona  w Legnicy
Coaching zdrowego stylu życia – jest zgoda MNiSW !

Coaching zdrowego stylu życia – jest zgoda MNiSW !Wydział Nauk o Zdrowiu i Kulturze Fizycznej Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy otrzymał od Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego uprawnienia do prowadzenia studiów pierwszego stopnia (licencjackich) o profilu praktycznym na kierunku Coaching zdrowego stylu życia.

Tym samym w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej im. Witelona w Legnicy rozpoczęła się rekrutacja na nowy kierunek. Rekrutacja na ten kierunek, tak jak w przypadku pozostałych potrwa do 6 sierpnia 2018 r.

Wcześniej, Polska Komisja Akredytacyjna pozytywnie zaopiniowała wniosek Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy o nadanie Wydziałowi Nauk o Zdrowiu i Kulturze Fizycznej  uprawnień do prowadzenia kształcenia na kierunku Coaching zdrowego stylu życia w ramach studiów pierwszego stopnia (studia licencjackie) o profilu praktycznym.

O kierunku

W związku z coraz większym zapotrzebowaniem na specjalistów zajmujących się szeroko pojętym zdrowiem publicznym PWSZ im. Witelona w Legnicy podjęła starania o utworzenie na Wydziale Nauk o Zdrowiu i Kulturze Fizycznej studiów pierwszego stopnia na kierunku Coaching zdrowego stylu życia.

Program kształcenia obejmuje szerokie spektrum wiedzy i umiejętności w zakresie promowania zróżnicowanych form prozdrowotnego stylu życia osób w różnym wieku i stanie zdrowia.
Kierunek Coaching zdrowego stylu życia jest interdyscyplinarny i należy do obszaru kształcenia w zakresie nauk medycznych, nauk o zdrowiu i nauk o kulturze fizycznej oraz obszaru nauk społecznych.

Treści programowe mieścić się będą głównie w obszarze kształcenia z zakresu nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej. Akcentuje się w nich funkcje aktywności fizycznej i właściwego żywienia dla uzyskania korzyści zdrowotnych. Społeczny charakter interakcji w procesie budowania nawyków zdrowego stylu życia wymaga wyposażenia absolwenta w niezbędne kompetencje również z zakresu nauk społecznych (relacje interpersonalne oraz wewnątrzgrupowe).

Realizowane treści kształcenia znacząco wpływają na rozwój osobisty. Nabyte umiejętności komunikacyjne i interpersonalne pomogą stosować efektywną komunikację podczas sesji coachingowych, zadawać pytania świadczące o aktywnym słuchaniu i rozumieniu klienta oraz budować atmosferę wzajemnego szacunku i zaufania w relacji z klientem.Coaching zdrowego stylu życia – jest zgoda MNiSW !

Wybrane przedmioty

- anatomia, fizjologia człowieka i biomechanika aktywności fizycznej,
- dydaktyka pracy w szkole,
- treningi: zdrowotne, sportowe, relaksacyjne,
- diet coaching,
- fitoterapia i ziołolecznictwo,
- marketing sportowy,
- zarządzanie w sporcie,
- psychologia zdrowia,
- psychoterapia,
- life coaching,
- coaching w sporcie,
- coaching grupowy w uzdrowiskach,
- public relations w ochronie zdrowia,
- ergonomia pracy i wypoczynku,
- aerial joga,
- turystyka aktywna w okresie zimowym,
- turystyka i rekreacja w okresie letnim.

Studia będą dostarczać wiedzy w trzech najważniejszych elementach gwarantujących satysfakcję w życiu: aktywność fizyczna, odpowiednia dieta, stabilność emocjonalna oraz psychiczna. Program kształcenia obejmuje szerokie spektrum wiedzy i doświadczeń wyniesionych z praktyki coachingowej, niezbędnej do skutecznego inspirowania i motywowania w zakresie:

- wyboru najlepszego sposobu na rozwijanie kondycji zdrowotnej,
- panowania nad emocjami,
- pokonania stresu/przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu,
- osiągnięcia równowagi pomiędzy życiem osobistym i zawodowym,
- wsparcia po długotrwałej chorobie,
- wsparcia przy problemach zdrowotnych mających podłoże psychosomatyczne,
- powrotu do sprawności psychofizycznej,
- wyboru lub zmiany nawyków żywieniowych.

Praktyki zawodowe

Studenci kierunku Coaching zdrowego stylu życia odbywają praktyki zawodowe w wymiarze 605 godzin. Praktyki zawodowe realizowane są w ośrodkach, stowarzyszeniach, organizacjach państwowych i społecznych oraz zakładach pracy posiadających wydziały lub komórki organizacyjne działające w obszarze promocji zdrowia i zdrowia publicznego.

Wśród nich znajdują się: instytucje oświatowe i opiekuńcze realizujące podstawę programową w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, centra i kluby rekreacyjno-sportowe, ośrodki terapii ruchowej, baseny, stowarzyszenia osób aktywnych fizycznie, zakłady pracy, hotele, domy pomocy społecznej, domy spokojnej starości, uzdrowiska i sanatoria, centra leczenia nadwagi i otyłości, stowarzyszenia ludzi otyłych lub przewlekle chorych, kluby seniorów, poradnie dietetyczne i terapeutyczne, przychodnie lekarskie.

Po studiach

Absolwenci po ukończeniu studiów licencjackich będą mogli kontynuować kształcenie na studiach II stopnia, zwłaszcza na innych kierunkach z obszaru nauk medycznych, nauk o zdrowiu i kulturze fizycznej. Realizacja programu studiów na kierunku Coaching zdrowego stylu życia daje również możliwość zdobycia uprawnień nauczyciela wychowania fizycznego w systemie uzupełniających studiów podyplomowych.

Po ukończeniu studiów absolwent będzie przygotowany do podjęcia pracy zawodowej:
- w ośrodkach rehabilitacyjnych,
- w sanatoriach i uzdrowiskach,
- w placówkach oświatowych,
- w klubach sportowych,
- w firmach i organizacjach oraz instytucjach związanych z poprawą kondycji zdrowotnej,
- w działach kadr i public relations,
- w organizacjach państwowych i społecznych w obszarze promocji zdrowia.

Zasady rekrutacji

Kandydat będzie mógł ubiegać się o przyjęcie na kierunek Coaching zdrowego stylu życia, jeżeli zdał egzamin maturalny, egzamin dojrzałości lub Maturę Międzynarodową. W procesie rekrutacji uwzględnia się oceny uzyskane przez kandydatów na egzaminach maturalnych z następujących przedmiotów: biologia, język obcy, jeden z wybranych przedmiotów: chemia, fizyka (fizyka i astronomia), matematyka lub wiedza o społeczeństwie.

Na kierunek Coaching zdrowego stylu życia wymagane jest dodatkowo zaświadczenie lekarskie stwierdzające możliwość podjęcia studiów na wybranym kierunku.

2018-07-27